11/27/2015

FIT PANCAKE!

Cześć!

Ostatnio naszła mnie ochota na zrobienie ciekawego śniadania, dość niestandardowego (na codzień jadam owsiankę lub jakiś owoc, kiedy nie mam zbyt wiele czasu). I tak, mając typowo "studencką" lodówkę oraz szafkę pełną różności stworzyłam propozycję, którą można dowolnie modyfikować, jest szybka w przygotowaniu oraz co najważniejsze - całkiem smaczna ;)








Przepis:

Porcja dla ok. 2 osób:
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 5g proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka przyprawy korzennej (ew. przyprawy do piernika)
  • 1 łyżeczka 70% kakao (opcjonalnie)
  • 1 łyżka nasion chia
  • 1 łyżeczka prawdziwego miodu (opcjonalnie)
  • mleko 0,5% "na oko" do uzyskania gęstej masy


Składniki powoli mieszamy dodając stopniowo mleka, aż do uzyskania konsystencji budyniu. Na patelnię nalewamy odrobinę oliwy z oliwek i nabieramy porcje około jednej łyżki, i taką smażymy. Musimy uważać, ponieważ pancakes szybko się pieką - po ok. pół minuty należy spojrzeć czy nie zarumieniły się już od spodu.
Myślę, że truskawki byłyby ich dobrym uzupełnieniem, jednak ze względu na porę roku ja podałam je z bananem, rodzynkami i jagodami goji :)




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz